ZASADY I WARUNKI SPRZEDAŻY

1. Postanowienia Ogólne

1.1

Niniejsze Zasady i Warunki Sprzedaży („Warunki Ogólne”) mają zastosowanie, kiedy jako konsument („Klient”) składasz zamówienie za pomocą strony internetowej OptiArt.pl  („Strona internetowa”). Umowa sprzedaży zawierana jest między Tobą i spółką KANTA sp. z o.o. będącej właścicielem i administratorem strony OptiArt.pl, z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy 60-523), przy ulicy Jana Henryka Dąbrowskiego 75/12, zarejestrowaną pod numerem NIP 7812059984, REGON 526878793. Klientów biznesowych zapraszamy do kontaktu biuro@kanta.pl w celu uzyskania szczegółowych informacji odnośnie Zasad i Warunków Współpracy. 

1.2

OptiArt.pl nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy produkty zostaną błędnie opisane lub zostanie popełniony błąd w specyfikacji technicznej lub zostaną zaprezentowane nieprawidłowe informacje o tym, czy produkt jest dostępny w magazynie. OptiArt.pl ma prawo do sprostowania takich błędów i do zmiany lub aktualizacji wszystkich powiązanych informacji. W przypadku stwierdzenia niedokładnej ceny produktu zamówionego przez Klienta, Sprzedawca  niezwłocznie powiadomi Klienta i będzie czekać na zatwierdzenie przez Klienta zmienionej ceny przed kontynuowaniem procesu realizacji zamówienia. Wszystkie obrazy na naszej stronie internetowej należy traktować wyłącznie jako ilustracje. Takie ilustracje nie gwarantują odtworzenia dokładnego wyglądu, funkcji lub pochodzenia produktu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek informacje umieszczanie na stronie przez osoby trzecie.

1.3

Strona internetowa OptiArt.pl i cała jej zawartość są własnością spółki KANTA sp. z o.o. Wszystkie informacje są chronione prawem własności intelektualnej oraz przepisami prawa. Oznacza to, że znaki towarowe, nazwy produktów, projekty, obrazy i grafiki, informacje o produktach i cała pozostała zawartość nie mogą być kopiowane ani wykorzystywane bez uprzedniej pisemnej zgody Spółki.

2. Zamówienia

2.1

Aby móc złożyć zamówienie za pośrednictwem strony internetowej, Klient musi zaakceptować Warunki Ogólne. Akceptując niniejsze Warunki Ogólne, Klient zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich zapisów w nich zawartych, a także potwierdza, że przeczytał wszystkie informacje na temat danych osobowych i plików cookie, a także wyraża zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z Polityką Prywatności OptiArt.pl

2.2

Umowa kupna zostaje zawarta, gdy OptiArt.pl potwierdzi zamówienie Klienta.

3. Dane Klienta (Zamawiającego)

3.1

Przy składaniu zamówienia Klient podaje  danych osobowe niezbędne do realizacji Zamówienia. Klient potwierdza, że wszystkie podane informacje są poprawne i pełne oraz, że ponosi on odpowiedzialność za wszelkie błędy w dostarczonych informacjach. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez OptiArt.pl znajdują się w Polityce Prywatności, która stanowi integralną część niniejszych Warunków Ogólnych.

4. Opłaty, ceny i płatność

4.1

Wszystkie ceny są podane w PLN i zawierają koszty wysyłki. Ceny wyświetlone przy produktach są cenami, które płaci Klient i nie zawierają żadnych ukrytych kosztów.

4.2

Klient może zapłacić za swoje zakupy w dowolny dostępny na stronie sposób. OptiArt.pl ma prawo obciążyć Klienta płatnością w związku z zamówieniem. OptiArt.pl zastrzega sobie  prawo do nieoferowania wszystkich metod płatności przez cały czas, a także do zmiany metody płatności, jeśli metoda płatności wybrana przez klienta nie działa.

5. Wysyłka i dostawa

5.1

Produkty znajdujące się w ofercie OptiArt.pl są zazwyczaj dostarczane w ciągu 2-4 dni roboczych. W szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 10 dni roboczych. Jeśli zamówienie nie dotrze w ciągu 4 dni roboczych prosimy o kontakt z Obsługą Klienta, zaoferujemy rozwiązanie problemu.

5.2

Klient ma prawo anulować zakup jeśli  dostawa jest opóźniona o okres dłuższy niż 10 dni roboczych i nie jest to spowodowana z winy Klienta.

6. Prawo do odstąpienia od Umowy

6.1

Przy zakupie produktów na stronie internetowej Klientowi przysługuje, zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, 14-dniowy okres na odstąpienie od umowy. Oznacza to, że Klient ma prawo anulować każdy zakup, powiadamiając o tym  OptiArt.plw ciągu 14 dni od otrzymania przez Klienta lub jego przedstawiciela zamówionych produktów (okres odstąpienia). 

6.2

Jeśli Klient chce odstąpić od umowy zakupu, powinien on przed upływem okresu na odstąpienie od umowy zarejestrować zwrot na poprzez przesłanie stosownej informacji na adres sklop@OptiArt.pl wraz z numerem zamówienia, listą produktów, imieniem, nazwiskiem oraz adresem lub skorzystać ze standardowego formularza Urzędu Ochrony Konsumentów dotyczącego prawa do odstąpienia od umowy.

6.3

Jeśli Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zobowiązany jest on do opłacenia kosztów wysyłki zwrotnej. Klient jest odpowiedzialny za stan produktu po jego otrzymaniu. Produkt musi zostać zwrócony w ciągu 14 dni od daty powiadomienia OptiArt.pl o odstąpieniu od umowy. Produkt należy dobrze zapakować, musi on być w idealnym stanie i w oryginalnym opakowaniu. Wszelkie zwroty należy wysyłać  korzystając z metod i adresów wskazanych przez OptiArt.pl. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.

6.4

Gdy Klient skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, OptiArt.pl zwróci kwotę, jaką Klient zapłacił za produkt.

6.5

OptiArt.pl zwróci Klientowi kwotę bez zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez OptiArt.pl zwracanego produktu lub kiedy Klient przedstawi dowód, że produkt został zwrócony. Może to być na przykład dowód dostawy. Zwrot kwoty zostanie dokonany na rzecz Klienta według wybranej przez Klienta metody płatności, chyba że uzgodniono inaczej.

7. Reklamacje i Gwarancja

7.1

Produkty OptiArt.pl podlegają gwarancji. Gwarancje na produkty obejmują wyłącznie oryginalne wady fabryczne, a zatem nie powstałe w wyniku wprowadzania jakichkolwiek indywidualnych zmian w wyglądzie produktu.

7.2

Prawo do złożenia reklamacji dotyczy produktów, które są wadliwe zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów. W przypadku, gdy Klient chce skorzystać ze swojego prawa do złożenia reklamacji na zamówiony produkt, powinien on jak najszybciej  po wykryciu wady skontaktować się z OptiArt.pl, korzystając z danych kontaktowych podanych na stronie internetowej. 

7.3

OptiArt.pl ponosi koszty wysyłki zwrotnej w przypadku wszelkich zatwierdzonych reklamacji. 

7.4

Jak tylko produkt, na który złożono reklamację, zostanie zwrócony, a reklamacja uznana, OptiArt.pl zwróci Klientowi pieniądze zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów. OptiArt.pl zawsze stara się to zrobić w ciągu 30 dni od otrzymania reklamacji przez Klienta. OptiArt.pl zastrzega sobie prawo do odrzucenia reklamacji, jeśli okaże się, że produkt, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów nie wykazuje wad . W przypadku reklamacji OptiArt.pl postępuje zgodnie z  wytycznymi Krajowego Urzędu Ochrony Konsumentów lub odpowiadających mu organów w innych krajach. 

8. Zwroty produktów

Zwroty produktów prosimy wysyłać na adres: KANTA sp. z o.o., ulica Jana Henryka Dąbrowskiego 75/12, 60-523 Poznań.

9. Siła wyższa

OptiArt.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z okoliczności pozostających poza jej kontrolą, na przykład wynikających ze sporu pracowniczego, aktów wojny, pożaru, uderzenia pioruna, ataku terrorystycznego, zmiany zarządzeń rządu, problemów technicznych, defektów zasilania, telekomunikacji, komunikacji za pośrednictwem komputera lub innych rodzajów komunikacji, wad lub opóźnień w realizacji usług przez podwykonawców z uwagi na wspomniane powyżej okoliczności. Takie okoliczności powodują zwolnienie z konieczności zapłaty odszkodowania lub innych środków. W razie zaistnienia jakiejkolwiek tego typu sytuacji OptiArt.pl poinformuje Klienta zarówno w momencie jej zaistnienia, jak i po jej ustaniu. Jeżeli taka sytuacja utrzymywać się będzie dłużej niż 30 dni, zarówno Klient jak i OptiArt.pl mają prawo wypowiedzieć umowę kupna ze skutkiem natychmiastowym.

10. Zmiany w Warunkach Ogólnych

OptiArt.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszych Warunkach Ogólnych w dowolnym czasie. Zmiany wchodzą w życie po zaakceptowaniu Warunków Ogólnych przez Klienta (w odniesieniu do nowego zakupu lub podczas przeglądania strony internetowej) lub 30 dni od momentu, gdy OptiArt.pl poinformuje Klienta o tych zmianach. OptiArt.pl  zaleca jednak, by Klient regularnie sprawdzał aktualności na stronie internetowej, by wiedzieć o ewentualnych zmianach w Warunkach Ogólnych. 

11. Rozwiązywanie sporów

Wszelkie spory będą w pierwszej kolejności rozwiązywane w drodze ugody i rozmów z Działem Obsługi Klienta OptiArt.pl. W przypadku sporu OptiArt.pl postępuje zgodnie z decyzjami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.